Hoi :) - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Tessa Harst - WaarBenJij.nu Hoi :) - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Tessa Harst - WaarBenJij.nu

Hoi :)

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Augustus 2015 | Curaçao, Julianadorp

Dag lieve vrienden en familie ,

Nou ik heb zowaar een huisgenoot ! Whoehoeee ..
Het is een jongen, 20 jaar, heet Tevin en komt uit Curacao/Sint Maarten. Onze ontmoeting ging als volgt...

Ik was zaterdag de hele dag op t strand geweest met mijn vriend Dennis de bouwvakker en gezellig wat drankjes gedronken.. toen ik thuis kwam was ik dus wel een beetje aangeschoten en was ik aan de lijn met mn lieve vriendin Melanie uit Nederland. Ik had een kort broekje aan en mn shirt, zonder beha, half aan zeg maar dus ik stond zowat naakt, tot ik ineens de voordeur hoor opengaan! Ik schrok en hing mn vriendin snel op, trok mn shirt snel aan terwijl ik naar de deur liep.. staat daar ineens een donkere jongen in de deuropening en ik zeg wie ben jij?! Hij begint te lachen en zegt dat hij mijn nieuwe huisgenoot is en dat hij vrijdag is aangekomen.. Nu had Sabine ( huisbaas ) mij wel een appje gestuurd dat ik vanaf vrijdag een nieuwe huisgenoot zou hebben maar ik weet niet precies waar t is mis gegaan maar ik had de vrijdag daarop in mn hoofd! Oeps... maar goed, was gelijk een goede binnenkomer voor hem, een zowat naakte, goddelijke blondine voor zn neus. ;)
Nadat ik me wat fatsoenlijker had aangekleed hebben we gezellig wat zitten praten en het is echt een hele aardige, gezellige jongen.

Vanaf vorige week zaterdag ofzo ,voelde ik me een beetje down.. Twijfelde heel erg of ik nou wel naar de goede plek van het eiland ben gekomen. Ik zit nu toch ( zoals vele me al waarschuwde ) erg afgelegen van de stad en alle drukte zeg maar, wat vrienden maken toch wat moeizamer maakt. Als ik vrij was/ben ga ik alleen naar het strand, of ik ga met die Dennis zeg maar.. en die Dennis is een prima gozer hoor maar ik heb echt behoefte aan meiden! Gezellig, girls onder elkaar...jullie begrijpen me wel .. Maarja contact leggen met vrouwen is toch net iets lastiger dan met mannen.. en dan moet je ook nog maar het geluk hebben dat ze geen toeristen zijn. Ik weet ook wel dat ik geduld moet hebben maar goed zo voelde ik me dus. Toen afgelopen dinsdag was ik echt heel erg emotioneel, kon huilen om alles. Ik ging naar me werk en er was een stel hier op vakantie, zij kwamen al de hele week bij ons, waren heel erg enthousiast over alles. Dus ik raakte die avond met hen aan de praat, en vertelde dat het lastig vrienden maken is toch wel en blabla. En die vrouw pakt mn hand beet en de tranen sprongen in mijn ogen.. ik kon het echt maar net drooghouden. Het liefst had ik keihard gehuild en bij haar in de armen gelegen.. haha maarja dat kon natuurlijk niet en ik ging gewoon door met mijn werk alsof er niks aan de hand was..
Het was alsof die vrouw mij een beetje aanvoelde en ze vertelde me ook dat ik haar deed denken aan haarzelf toen ze een moeilijke en eenzame tijd had. Toen zij weggingen ( het was hun laatste avond ) kreeg ik twee knuffels van ze , was echt heel fijn. Het deed me echt even goed.

Volgende dag kom ik op werk.. en zegt Gilbert ( barman ) tegen me : Tes, er is een pakketje voor je geleverd. En ik kijk verbaasd naar dat pakketje maak het open, zit er een brief in van dat stel ! Echt een suuuper lieve brief dat mijn treurige gezichtje hun heeft aangegrepen , dat ze mijn besluit om naar dit eiland te verhuizen zo moedig vinden, en dat het eigenlijk een feestje zou moeten zijn maar dat nu duidelijk niet het geval is. Dat ze me graag willen helpen en dus zo vrij zijn geweest om Sanne van de duikschool ( zit naast ons restaurant ) ook een brief hebben geschreven met het verzoek een keer eens met mij wat te gaan eten of drinken, en dan uiteraard trakteren zij. Sanne, en ik hebben beide 100 Gulden gekregen van die te aardige mensen! Is dit lief of is dit super lief?!
Terwijl ik deze brief aan het lezen was , begon ik weer bijna te janken..en toen moest ik de hele dag nog .. pff .. hahah
Nee maar dit , dit gebaar van deze mensen , Anke en Fons, vond ik echt heel erg mooi. Vond het stiekem een beetje jammer dat ze er vandoor waren. Maar goed dit heeft me echt heel erg goed gedaan.

En dan nog de GGD.
Zonder een GGD keuring, waarmee je een sociale hygiëne kaart krijgt, mag je hier niet in de horeca aan het werk. ohhhh stoute Tessa, al 2 maanden zonder! :P

Je kan daar tussen 08:30 - 09:30 terecht om een afspraak te maken om vervolgens een toets te maken. Ik was daar dan ook om 08:30 omdat ze me hadden verteld dat ik zo vroeg mogelijk moest zijn want het kan wel eens even duren.. Nadat ik had betaald ging ik met mijn bewijs en nummertje in de wachtruimte zitten waar een vrouwtje bij de deuren steeds de nummertjes omriep. Dit riep zij om in het papiaments. TOP. Heb aan iemand gevraagd hoe ze 32 in het papiaments uitspraken zodat mijn beurt me niet aan me voorbij zou gaan. Was ik nou thuis mn boek maar niet vergeten.. anderhalf uur lang zonder boek, zonder internet, poeh poeh, want om 10:00 liep ik daar de deur uit met mn boekje wat ik moest leren. Afijn, ik had een afspraak voor de week daarop om 07:30!! om mijn toets te maken. Mijn collega's hadden al verteld dat die toets echt nergens op sloeg en het gewoon een kwestie van goed nadenken was bij sommige vragen en ik echt niet hoefde te leren. Maarrrr de typische Tessa dat ik ben, had nog geen blik gewaagd op het toetsboek de avond voor de toetsdag. Ik was daarom ruim op tijd naar de GGD gereden zodat ik daar nog even dat boek in kon bladeren. Je had achterin allemaal vragen staan en ook de antwoorden, en van die vragen zou je er ongeveer 10 krijgen. Precies t zelfde geformuleerd. Dus ik heb al die domme vragen en antwoorden uit me koppie geleerd ( de vragen die ik dan niet al gewoon wist ) ....... om 07:35 mochten we al meelopen naar de examenzaal , ik vond dit best rap maar goed mij hoor je niet klagen. Toen zaten we daar allemaal en er gebeurd maar niks en we zitten daar maar, ik in me korte broekje en hempie in een zaal met 3 airco's aan, ijskoudddd ! De dame zegt iets in het papiaments waaruit ik begreep dat we nog op 1 iemand aan het wachten waren. En ja hoor, om 10 voor 8 komt er nog een meisje aangeslenterd en die neemt rustig plaats en we kunnen zowaar beginnen! Na anderhalve minuut ben ik klaar met mijn toets. ( echt waar ) Een meneer kijkt mn multiple choice vragen na waar ik bij sta en ik moet vervolgens buiten wachten. De vragen waar je goed of fout moest antwoorden keken de Juffrouw's na. En dan komt dat meneertje weer en roept iedereen 1 voor 1 naar binnen, ik natuurlijk als laatst om het toch nog een beetje spannend te maken.. En toen had ik mijn GGD Kaart! Op de foto's die ik zojuist zal bijvoegen kunnen jullie het niveau van de toets zien :D Het is hilarisch.

Nu mijn lieve lieve Dushi's ga ik naar mijn bedje toe!
Hasta Manana

LOVE U , MISS YOU, LOTS OF KISSES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Julianadorp

Curacao

Joeeeee

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2015

Hoi :)

31 Juli 2015

Blond

13 Juli 2015

#3

05 Juli 2015

Oh My Curacao

01 Juli 2015

Curacao #1
Tessa

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 1010
Totaal aantal bezoekers 4759

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 30 November -0001

Curacao

Landen bezocht: