Oh My Curacao - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Tessa Harst - WaarBenJij.nu Oh My Curacao - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Tessa Harst - WaarBenJij.nu

Oh My Curacao

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Juli 2015 | Curaçao, Julianadorp

WOW

Wat een dag! Weet niet zo goed hoe ik dit ga schrijven wat dan niet een onwijze lap tekst zal worden, aangezien ik altijd best langdradig ben met verhalen. Ga me best doen. :')

Vandaag in mn huurautootje richting het strand gereden, Kokomo Beach. Dit was dichtbij dus kon niet misgaan.

Veilig en wel aangekomen, en geïnstalleerd op een bedje , lekker rustig mijn boek lezen onder t genot van een smoothie. Later op de dag wilde ik even naar mijn toekomstige werk rijden om even kennis te maken en zodat ik dan ook al een keer die weg had gereden. Maar dat liep toch net even iets anders...

Na een uurtje ongeveer lopen er 2 Anitliaanse jongemannen langs en die 1 vraagt of hij mijn bekertje mag opruimen waarop ik antwoord dat hij dat mag. Zo gezegd, zo gedaan. Even later ga ik zwemmen en ik zie al gelijk aan de rechter kant die jongen van dat bekertje de zee in rennen. Oh oh dacht ik, haha. Geeft ie me een duikbril , hij heeft er ook 1 en zegt kom gaan we naar dat vlot zwemmen en kijken onder water naar visjes enzo. hahaaa . Nouja ik ben er gewoon in mee gegaan vond het wel geinig. Beetje aanspraak is toch leuk.

Toen eenmaal verteld waar ik ga werken en dat ik niet zo goed wist waar t precies was en dat ik zometeen daar heen wilde gaan... Hij in t Papiaments met zn oom dr over praten en die oom zegt ga met haar mee swa! is niet makkelijk voor haar alleen blabla.. Daar heb ik natuurlijk wel even 10x over nagedacht maar omdat deze goos uit Groningen kwam en omdat ik toch met mijn auto zou gaan rijden ( en ik wist ook wel enigszins de weg ) kon er niet veel mis gaan dacht ik. En t leek me ook wel gezelig.

Deze goos heet Tyrese en komt oorspronkelijk uit Curacao maar woont al minstens 10 jaar in Nederland. Maar zijn familie waar hij nu dus bij verblijft die hebben helemaal nergens zin in maar Tyrese wil van alles doen, alles zien en dat wil ik natuurlijk ook dus het was wel leuk dat we elkaar tegen zijn gekomen. We kwamen er ook achter dat we in het zelfde vliegtuig zaten..hihi. + Hij weet overal de weg dus dat is TOP.

Mijn auto was een beetje bagger dus vanaf t strand wegrijden lukte al niet gelijk. Maar ik wist hoe t moest dus die was zo weer aan de praat. Fieuw..

Onderweg naar mn werk kwam Tyrese erop om eerst even bij een ander strandje, Daaibooi te kijken dat daar naast lag. Hij had daar leren zwemmen vroeger. Was een veel mooier strandje dan Kokomo. Nou hoorde ik ook later dat sommige strandjes, waaronder Kokomo , gewoon gemaakt zijn, is niet de natuur maar hier op Daaibooi wel.. dus vandaar.

Toen naar dat resort van me werk, wordt er bij de slagbomen verteld hoe je moet rijden. Wij beiden niet goed geluisterd dus wij hebben geen idee waar we heen moeten. Rijden langs de mooiste huizen. maar geen restaurant te bekennen. En geen mens op straat waar we t eventueel aan konden vragen.. Onderhand hadden we beiden erg honger gekregen en hebben we besloten weg te gaan. Ik dacht ik ga morgen middag wel even langs, ik weet nu in ieder geval hoe ik moet rijden.

Toen hebben we wat gegeten bij weer een ander strandje genoemd Porto Mari. Ook prachtig. Eten wat minder maar goed.

Toen weer richting huis, t was denk ik ongeveer half uurtje rijden vanaf daar. Ik wist dat op de weg naar huis we langs flamingo's zouden rijden en vroeg aan hem of we daar konden stoppen en dat kon! Jeej :)
Ze stonden er gelukkig ook dus we zijn er heen gelopen heb een paar foto's gemaakt en we zijn weer doorgegaan. Trouwens wel elke keer dat we de auto ergens weer pakte om weg te gaan deed ie t niet. Ik was zo blij dat ik niet alleen was want dan had ik ergens stil gestaan op zeker.

Toen we echt dichtbij huis reden en ik wilde rijden omdat het licht groen was sloeg de motor uit.. Tyrese snel de auto uit , motorkap omhoog ik gas geven en hij deed t gelukkig weer haha... Dit was het moment waarop Tyrese dacht ik ga haar niet zo laten rijden. Dus zijn we langs zijn neef gereden die toevallig om de hoek een garage heeft en die heeft t gemaakt. Hij zei dat we erg geluk hadden want er hing een snoer los te banjeren overal tegenaan en dat werd heet blablabla , nog even en het stond in de fik! man man man.. Toen kon ik met een gerust hart naar huis rijden.

Eenmaal thuis aangekomen dacht ik, zoo ga ik eens even lekker douchen. Ik stap onder de douche doe het gordijntje dicht , doe de kraan aan en draai me om, sta ik oog in oog met een kakkerlak !!!!!! Ik wist niet hoe snel ik weer uit die douche moest komen! Ik beneden als een corky opzoeken hoe ik dat beest t beste kon opruimen...maar kon niks vinden dus ik met een bezemsteel naar boven om zo dat gordijn van een afstand open te doen, is ie spoorloos verdwenen! Toen durfde ik niet meer te douchen en heb t ook niet gedaan. :( Vies dat ik was.

Toen even relaxt de cliffhanger van gtst gekeken en lekker me bedje in gegaan.

Het was een moooie dag!:)

XX


  • 06 Juli 2015 - 07:35

    Mama:

    Leuk stukje Tessa! Zo kan ik ook al je belevenissen volgen.
    Kun je ook foto's plaatsen hier? Doe dan.:-)

  • 08 Juli 2015 - 10:15

    Papa:

    Hoi Tessa,
    Uitvoerig en leuk geschreven stukje..........zo krijgen we een redelijk beeld hoe het er daar aan toe gaat.
    Leuk om tussen de regels door te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Wij gisteren de diploma uitreiking van Sheryl en Maxime bij gewoond en daarna, ook omdat het onze trouwdag was, uit eten geweest bij Ciao Ciao, was erg gezellig.
    Vandaag weer werken.
    Tot horens.............

    Dikke kus Papa en Jenny

  • 09 Juli 2015 - 21:52

    9 Juli 2015 Door Oma V Essen:

    hallo Tessa
    fijn iets van je te horen
    hier alles goed
    zijn bij diploma uitreiking van Sheryl en Maxime geweest
    hebben 3 gezellige dagen gehad bij Jenny en Cor
    geniet van al het moois daar
    liefs Opa Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Julianadorp

Curacao

Joeeeee

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2015

Hoi :)

31 Juli 2015

Blond

13 Juli 2015

#3

05 Juli 2015

Oh My Curacao

01 Juli 2015

Curacao #1
Tessa

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4762

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 30 November -0001

Curacao

Landen bezocht: